1 Kasım 2015 Pazar


Organik gıda sektörü son yılların en öne çıkan sektörlerinden biri. Sağlık konusunda her geçen gün daha da bilinçlenen toplum organik gıdalara yönelmektedir. Durum böyle olunca organik gıda sektörü yeni iş kurmak isteyen girişimcilerin ağzını sulandırmaktadır.
Organik gıda dükkanı açarken ürünleriniz kadar dükkânınızın konumuna da dikkat etmeniz gerekir. Doğru yer seçimi işinizin başarılı olmasındaki hayati unsurlardan biridir. Satış amaçlarınızı gerçekleştirmeniz için bölge halkının ve yaya trafiğinin yoğun olduğu bir yer bulmalısınız. Buna ek olarak dükkânınızın tanıtımını nasıl yapacağınızı bilmeniz de çok önemli. Başarınız veya başarısızlığınız büyük ölçüde buna bağlıdır. Sağlıklı yaşama yapılan vurgunun her geçen gün artmasıyla market zincirleri ve vitamin dükkânları da organik ürünler satmaya başlamıştır ve bu da rekabetin artmasına neden olmaktadır.

Nasıl Başlanır?

Dükkânınız için bir yer bulun. Bu belki de en kritik ve en ayrıntılı süreçtir ve dükkânınıza iyi bir yer bulmak birkaç ayınızı alabilir. Dükkânınızın yeri dükkânınızın başarısında önemli bir faktördür.  İyi seçilmiş bir yer çevre halkının desteğini, ticari gelişim fırsatlarını ve diğer önemli demografik özellikleri de içine alır.
Dükkânınızın yerini garanti altına alın. Bunun için bir kira kontratı imzalamalısınız. Mülk sahibi ile gerekli indirimlerle ilgili mümkün olduğu kadar pazarlık yapın. Anlaşmanız gereğince mülk sahibi size boya, altyapı ve bakım gibi iç mimarlık masraflarında mali destek sağlayabilir. Dükkânınızın gerekli bütün imar koşullarına uygun olmasını sağlamak için yapı ruhsatına başvurun. Dükkânınızın estetik görüntüsü ile ilgili olarak bir iç mimardan yardım alabilirsiniz.  Dükkânınızın içini müşterilerin hoşuna gidecek şekilde zevkli döşerseniz müşterilerin geri gelme olasılığını arttırırsınız.
İlgili resmi kurumlara izinler ve ruhsatlar için başvurun. Bütün işletmeler bu hazırlıkları ve gıda satışıyla ilgili izinleri tamamlamak zorundadır.
İşletmenizi ne şekilde kuracağınıza karar verin. Ortaklık, şahıs işletmesi ve limitet şirket gibi işletme türlerinden hangisi sizin için uygun olacaksa onu seçin. Her işletme yapısının vergiler açısından avantajları ve dezavantajları vardır. Bir muhasebeci ile görüşüp sizin koşullarınıza en uygun olan vergilendirme sonuçlarıyla ilgili görüşün.
İşletmeniz adına bir banka hesabı açtırın. İşletmenizin ve sizin kişisel bilgilerinize ihtiyaç duyulacaktır. İşletmenizle ilgili ileride gerçekleştireceğiniz satın almalarınız için işletme bankamatik kartınızı kullanın.
Dükkânınızda hangi organik gıdaları satacağınıza karar verin. Organik gıda dağıtıcılarıyla temas kurun. Bunun için öncelikle dağıtıcıları araştırmanız gerekiyor. Fiyatlandırmalarını, kredi ve teslimat koşullarını öğrenin. Bunlara ek olarak bu şirketlerin organik gıda üretimlerinin ve ambalajlarının ilgili resmi kurumların standartlarına uygun olup olmadığından emin olun. Yeni müşteri olduğunuzdan tedarikçiler sizin için ticari kredilerini genişletmeyebilir. Bu şu demek oluyor dükkânınız tedarikçilerin gözünde iyi bir noktaya gelene kadar gerekli satın almaları yapabilmeniz için yeterli miktarda sermayenizin olması gerekir.
Organik gıdalarınızın fiyatlarını belirleyin. Fiyatlarınızı çok düşük tutmanız size güç kazandırabilir fakat sabit ve değişken giderlerinizi karşılayamayabilir. Fiyatlarınızı çok yüksek tutmanız da fiyat odaklı müşterilerinizin keyfini kaçırabilir. Ürünler için uygun olan fiyatlandırma noktasını bulana kadar fiyatlarınızla oynamalısınız.
Dükkânınızı açın. Ağızdan ağza pazarlama, reklam ve promosyon çalışmaları müşterileri dükkânınıza çekmenizde size yardımcı olacaktır. Her yöntemin kendine göre güçlü ve zayıf yönleri vardır. Deneme yanılma yöntemiyle hangi promosyon stratejisinin sizi başarıya götüreceğini tespit edebilirsiniz. Bir web sitesi, blog, Facebook ve Twitter hesapları müşterileri dükkânınıza çekmenize yardımcı olabilir ve özellikle bu hesaplarda okuyuculara yararlı bilgiler de verirseniz onların dükkânınıza gelmesini daha da kolaylaştırırsınız.

İhtiyacınız Olanlar

Dükkân yeri
İş planı
Başlangıç sermayesi

İpuçları

Organik gıda dükkânınızı nasıl işleteceğinizle ilgili detaylı bir plan oluşturun. İşletme planınız karışık olmasın. Ancak dışarıdan bir okuyucunun da yeterli şekilde bilgi alabilmesi için stratejinizi, çalışma şeklinizi ve vizyonunuzu detaylandırmalısınız.  İş planınız cari gelir ve gider bütçenizi de içermelidir. İşletme planınıza bütçenizi eklemeniz harcamalarınızı denetlemenize ve izlemenize yardımcı olur. İş planınız, fiili sonuçlarınıza ve bu sonuçların beklentilerinizle karşılaştırılmasına göre düzenlenmelidir.

Uyarılar

Yeni açılan birçok işletme sermaye yetersizliğinden dolayı başarısız olur. Başlangıç aşamasında iş kurma kredileri bulunmaz bir fırsattır. Bu demek oluyor ki kaynaklarınızın büyük bölümünü mali işlemlere ayıracaksınız. Dükkânınız para kazandırmaya başlayana kadar çalışanların parasını ödemek ve dükkânınızı açık tutabilmek için yeterli sermayenizin olması gerekir. Özellikle başlangıç aşamasında yeterli sermayenin olmaması işlerin üstesinden gelme şansınızın azalmasına ve işlerin ters gitmesine sebep olur.
Gelecek vaad eden organik sektöründeki iş fikirlerini sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Şimdiden herkese bol kazançlar!

0 yorum:

Yorum Gönder

sayyac

Bizi Takip Edin

Sayfalar

Popüler Yayınlar

Yayınlar

Powered by İşsiz Fikirler. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Moderatörler

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *