12 Ağustos 2015 Çarşamba



Bütün işletmelerin dikkat etmesi gereken en önemli pazarlama adımı farklı olmanın yolunu bulmaktır.
Farklı olmak diğerlerinin yapmadığı bir şeyi yapmaktır. Farklılık kendi kategorinizi yaratmaktır. Farklılık insanların düşük beklentilerini yukarı çıkartmaktır. Farklılık insanların dikkatini çeken bir pazarlama yoludur.
Çoğu zaman pazarlamacılar benzerlik için yarışırlar ve bu da karların düşmesine ve bir şekilde işlerin tıkanmasına neden olur.
Gerçekten tatmin edici bir iş kurmak istiyorsanız aynı anda hem farklı ve hem de dikkat çekici olun.
Ve işte zor kısım. Eminiz ki iyi işler çıkarıyorsunuz ve sektördekilere göre daha iyi hizmet veriyorsunuz. Mevcut müşterileriniz de bunu biliyor ancak bunlar herkesin böbürlendiği tahminler.

Farklılığı test edin

Bize inanmıyor musunuz? Deneyin. En iyi beş rakibinizi belirleyin ve internet sitelerinde karşılaştığınız tanıtım metinlerini boş bir kağıda kopyalayın. Aynısını kendi firmanız için de yapın. Şimdi bu dokümandaki firma isimlerini gizleyerek kendi firmanızla karşılaştırın. Yoksa siz de diğerlerinin söylediğini mi söylüyorsunuz? İşletmenizi hala bu şekilde tanımlamak istiyor musunuz? Cesur musunuz?
Deneyimlerimiz test olayının sağlamlaştırıcı olduğunu ve var olan bütün fırsatların işletmenizi farklı bir yola sokacağını söylüyor.
Rakiplerinizi bu kadar çok önemsemeyin. Bunu yaptığınız taktirde aynı gözükmeye başlarsınız.

Farklılığı bulmak

En iyi farklı strateji kaynağı müşterilerinizdir.
Eminiz ki siz, sizi diğerlerinden nelerin ayırdığınızı biliyorsunuz ancak müşterileriniz sizi diğerlerinden ayırmanın yollarını biliyordur.
Tabii deneyimlerinizi ve bilgi birikiminizi seviyorlardır ancak müşterilerin gerçekten sevdikleri şey bir sorunları olduğunda onlara hızlıca geri dönmenizdir.
Tabii ki geniş ürün yelpazenizi seviyorlardır ancak gerçekten sevdikleri şey onların isimlerini ve size en son geldiklerinde hangi ürünü aldıklarını hatırlamanızdır.
En iyi müşterinizle bir araya gelin ve sizi farklılaştıran şeyin ne olduğunu ona sorun. Yarattığınız farklılıklarla ilgili hikayeleri dinleyin. Bu hikayeler farklılığınızı oluşturacak anahtardır. Bu hediyeyi alın ve bir daha asla başkaları gibi olmayın.

Dikkat çekici olun

Farklı olma kararı verdiğiniz ve bu karar müşterilerinizin onaylarıyla beslendi. Daha sonra bu bilgiyi kullanarak farklılığı kuvvetlendirin.
Farklılığınızdan dolayı utanmayın. Çok küçük, çok garip veya çok önemsiz olduğunu düşünmeyin.
Bunu ana mesajınız yapın, işletme ile ilgili her kararda filtre olarak kullanın ve iş süreçlerinizi bu farklılığın altını çizecek şekilde gerçekleştirin.
Örneğin personeliniz iş yaptığı yeri herkesten iyi temizliyorsa o zaman bütün dünyaya bunu gösterin ve anlatın.
Dükkanınıza yeniden gelen bir müşteriyi hatırladığınızda işletmenizi şekillendirecek sıcaklığı yakalarsınız.
Müşterilerin aramalarına hızlı dönmeyi ve müşterilerin endişelerini cevaplamayı amaçlıyorsanız bu farklılığınızı duyurun ve örgüt kültürünüzü buna uygun şekilde şekillendirin.
Unutmayın ki farklı olan ve yaptıklarıyla dikkat çeken firmaların rakibi yoktur.
Başarılı ve karlı bir iş kurmak isteyenlere özel iş kurma sırlarını ve önerilerini paylaşmaya devam edeceğiz.

0 yorum:

Yorum Gönder

sayyac

Bizi Takip Edin

Sayfalar

Popüler Yayınlar

Yayınlar

Powered by İşsiz Fikirler. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Moderatörler

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *