Herkesin milyon dolarlık iş fikirleri vardır ancak çok az insan bu fikirleri hayata geçirir.
Bir tane iyi fikir girişimciler için olağanüstü umutlar anlamına gelir. Başarı şansları düşük olsa bile bu fikirlerinden peşinden gitmek sıkıcı küçük odalardan ve dırdır eden patronlardan daha iyidir. Bunun yanında bazı fikirler insanları hayrete düşürür.
Fikrinizin zekice olduğunu düşünüyorsanız onun peşinden giderek bir gün zengin bile olabilirsiniz. İşte sizlere zengin eden saçma iş fikirleri:
Pet Rock ( evcil taş )
Bu fikrin arkasındaki kişi komik bir biçimde zengin oldu: Gary Dahl
Tahmini kar: ilk altı ayda 15 milyon dolar

Önceden reklam müdürlüğü yapan Dahl saman yatağındaki taşları 3.95 dolara sattı. Her satıştan yaklaşık 3 dolar kar etti.
İçinde evcil taş eğitiminin de anlatıldığı bir kılavuz olan mukavva kutuları“sorunsuz” evciller olarak sattı. Evcil taşlar büyük bir satış patlamasına neden oldu ve bütün zamanların en iyi geçici heveslerinden biri oldu.
Yellow Smiley Faces ( sarı gülen yüzler )
Tahmini kar: 500 milyon dolar

Babanızın tüm dünya tarafından bilinen bir görseli çizdiğini düşünün. Ve babanızın bu görsel için hiç bir zaman telif hakkı almadığını hayal edin. Bu Charlie Ball’ın hayat hikayesidir.
1963’e dönelim. Charlie’nin babası Harvey’nin bir halkla ilişkiler firması vardı ve State Mutual Life Insurance adlı müşterisinin isteği üzerine küçük ve sevimli bir ikon yarattı. Harvey bu işten sadece 300 dolar kazandı.
Peki, bu basit sembolden kim para kazandı? Bernard ve Murray Spain isimli iki kardeş bu ikonun anlaşılamaz potansiyelini fark etti. Bernard ve Murray ikonun yasal hakları satın aldı. İki kardeş bu görseli mümkün olan her yere koymaya başladı. Sarı gülen yüz bir anda yayıldı. Bu coşku 1971’de tavan yaptı ve bir buçuk sene sonra düşmeye başladı ancak bu süre 50 milyon dolar kazanmalarına yetti.
Spain kardeşler ikonu 2000 yılında Dollar Tree’ye 500 milyon dolar karşılığında sattı.
iFart App ( gaz çıkarma efektli uygulama )
Bu saçma ve komik iş fikri sayesinde zengin olan kişi: Joel Comm
Tahmini kar: 400,000 dolar

İstediğiniz kadar nefret edin ancak Joel Comm haklı çıktı ve çok başarılı oldu. Uygulaması bütün medyada yayıldı ve muzip insanların çoğu 26 farklı gaz çıkarma sesi olan bu uygulamaya bayıldı. Uygulama ilk iki haftada 113,885 kez indirildi. Jimmy Kimmel bu uygulamayla ilgili şöyle bir cümle kurdu: insanlar İFart için verdikleri parayı afirak için de verselerdi çoğu insan açlıktan ölmekten kurtulurdu.
Yapışkan Örümcek
Bu saçma ve komik iş fikri sayesinde zengin olan kişi: Ken Hakuta
Tahmini kar: 80 milyon dolar

İlk başta satışlar düşüktü. Bir gün The Washington Post muhabiri bu ürüne rastladı ve ürünle ilgili bir yazı yazdı. Makalenin yarattığı fısıltılar tüm zamanların en iyi pazarlama heveslerinden birine dönüştü. Birkaç ay içinde 240 milyondan fazla satıldı ve Ken bu satışlardan yaklaşık 80 milyon dolar kazandı.
Icanhascheezburger.com
Bu saçma ve komik iş fikri sayesinde zengin olan kişiler: Eric Nakagawa ve Kari Unebasami
Tahmini kar: 2 milyon dolar

Eric ve Kari internet sitesini 2 milyon dolara şu anki CEO Ben Huh’a sattı. Ben altı tane daha bağlantılı site kurdu, New York Times en çok satanlar listesine giren bir kitap yazdı ve firma sadece kitap satışlarından yarım milyon dolar kazandı.
Slinky ( oyuncak yay )
Bu saçma ve komik iş fikri sayesinde zengin olan kişi: Richard James
Tahmini kar: 250 milyon dolar

James, 1945 yılında oyuncağı ilk kez piyasaya sundu. İlk Slinky satışı için bir arkadaşını sunum yapması ve sahneye çıkması için ikna etmişti ancak sunumdan dolayı çok endişeliydi. Aslında boşuna endişe etmişti çünkü 90 dakika içinde 400 tane satıldı. 1 dolara satılan bu oyuncak çeyrek milyarlık satış yaptı.
Richard’ın zor zamanları da oldu. Orta yaş krizindeyken karısını terk etti ve bir cemaate katıldı. Ancak karısı yavaş yavaş ilerledi, kocasının arkada bıraktığı borçları temizledi ve 1998 yılında ürünü Poof Toys’a sattı.
Snuggie ( televizyon battaniyesi )
Bu saçma ve komik iş fikrisayesinde zengin olan kişi: Allstar ürünlerinin başkanı Scott Boilen
Tahmini kar: 200 milyon dolar

Ancak Snuggie’yi star yapan satış stratejisi mizahtı. Uzun lafın kısası bir ürün komikse veya saçmaysa mümkün olduğunca eğlenceli bir biçimde satılmalıdır. Jay Leno, Whoopie Goldberg ve Ellen DeGeneres bu ürünü şovlarında gösterdi. Fısıltılar hızla yayıldı.
Ve tabii ki rahatsız edici derecede sempatik ve sevimli olan ismi, kıyafetin bir üründen çok oyuncak hayvan gibi algılanmasına neden oldu. Sihirli pazarlama stratejisi ne olursa olsun Scott Boilen birkaç milyon doları cebe indirdi.
Million-Dollar Home Page ( milyon dolarlık ana sayfa )
Bu saçma ve komik iş fikri sayesinde zengin olan kişi: Alex Tew
Tahmini kar: 1 milyon dolar

Reklamcılar internet sitesinde yüzsüzce “ ben bir piksel hilecisiyim ve bundan dolayı gurur duyuyorum” yazan bu yardıma muhtaç çocuğu piyasadan silip süpürdüler. İnternet sitesi bir seneden az bir sürede piksellerin hepsini sattı.
Beanie Babies ( fasulye bebekler )
Bu saçma ve komik iş fikri sayesinde zengin olan kişi: H Ty Warner
Tahmini kar: 3-6 milyar dolar

Ty Warner’in imparatorluğunu kurma şekli ve girişimcilik hikayesi kayda değerdir. Hiçbir zaman ürünlerinin reklamını yapmadı veya Toys-R-Us gibi ana zincir mağazalarda satmadı. Bu da oyuncakları zor ulaşılan ve aynı zamanda arzu edilen bir nesne haline getirdi. Buna ek olarak Ty ilk stoklar tamamen satıldıktan sonra belli modelleri tedavülden kaldırdı ve bu da diğerlerinin daha da değerlenmesine neden oldu.
Söylentilere göre Ty Beanie Baby çılgınlığının zirve yaptığı sırada bir sene de 700 milyon dolar kazandı. Sahtekarlık gibi görünse de Ty’nin koleksiyonu son zamanların en anlamsız geçici heveslerinden biri oldu ve Ty’nin milyon dolarlar kazanmasını sağladı.
0 yorum:
Yorum Gönder