Sizler için yiyecek ve içecek sektöründeki son bir yılın en iyi iş fikirlerini bir araya getirdik. Sizin için araştırmaya ve paylaşımda bulunmaya devam edeceğiz.
1.Fikir – Avustralya’da müşteriler akıllı kupalarıyla kahve paralarını ödüyor
Var olan çevre dostu kahve fincanlarının çevresel faydaları inkar edilemez olsa bile, benimseme seviyesinin düşük olması etkinin sınırlı olmasına neden oluyor. Yeşil ürünün yeşil olmayan rakibinden her şekilde daha iyi olması gerektiğini bilen Frank Green kahve kupalarını elverişli hale getirmeye odaklandı. SmartCup’ın bulaşık makinesinde yıkanabilir içecek kupasına akıllı ödeme özelliği yerleştirildi. Akıllı kupa, kullanıcıların kendi kahve ücretlerini önceden ödemelerini veya arkadaşlarına hediye etmelerini sağlayan telefon uygulaması CafePay ile temas kuruyor ve sadakat ödülleri topluyor.
2.Fikir – Sağlık kaydınıza göre atıştırmalık veren otomat makinesi
Müşteri her zaman haklı mıdır? Luce X2 dokunmatik ekran satış otomatı yüz tanıma teknolojisi ve müşterilerin sağlık kayıtlarını kullanarak müşterilerin sağlıksız atıştırmalıklar almasını engelliyor. Teknoloji alınan atıştırmalığın doğru bir seçim olup olmadığını belirlemek için yaş, vücut yapısı ve ruh hali gibi faktörleri belirlemek için müşterileri inceliyor. Algoritmalar alıcının sağlığı için üç şekerli kahve almanın veya dördüncü çikolatayı almanın kötü bir fikir olduğuna karar verirse ürünü göndermiyor. Spor salonları gibi yerler spor salonuna sık sık gelmeyen üyelerini sisteme entegre edebilir.
3.Fikir – Tüm enerjisini artık yiyeceklerden sağlayan süpermarket
Süpermarketler hem uyguladıkları fiyat politikasıyla tüketicileri ihtiyaçlarından fazlasını almaya teşvik ederler hem de yenilebilir ürünleri sırf görüntüleri bozulduğu için veya kullanım tarihleri geçtiği için çöpe atarlar. İngiliz süpermarket devi Sainsbury’s organik atıkları kullanarak enerji sağlayan ilk satış mağazasını açtı. Gün sonunda daha fazla satılamayacak bütün meyvelerin ve sebzelerin fiyatlarını ucuzlatıyor, ürünler satılmazsa yardım kuruluşlarına bağışlıyor veya hayvan yemi yapılarak kullanılması için ilgili yerlere teslim ediyor. Meyveler ve sebzeler bu şekilde de kullanılamazsa yiyecek artıkları atıkları elektriğe dönüştüren Sainsbury’s deposuna yakın Biffa’nın anaerobik arıtma tesisine gönderiliyor. Enerjiyi aktarmak için 1.5 kilometrelik bir kablo kullanılıyor. Şirket kahve dükkanlarından ve hazır kahve fabrikalarından atık kahve telvelerini topluyor, daha sonra bunları biokütle taneleri ve biyodizele dönüştürerek binalara ve ulaşıma enerji sağlamak için Londra’daki işletmelere satıyor.
4.Fikir – Favori restoranınızdaki en sevdiğiniz yemeği evinizde yapmaya ne dersiniz?
Tüketicilerin zamandan ve paradan tasarruf etmesine yardımcı olmak ve aynı zamanda restoran standardında yemekler yemelerini sağlamak isteyen Forage, en sevdikleri restoranlardaki en sevdikleri yemekleri yapmaları için tüketicilere önceden hazırlanmış malzemeler ve tarifler gönderiyor. Yemeklerin en emek gerektiren bölümleri – zengin soslar veya iyi doğranması gereken malzemeler gibi – şirket tarafından hazırlanıyor ve yemekler 20 dakikada servis edilebiliyor.
5.Fikir – Çöpe gidecek meyveler kurutularak ekonomiye kazandırılıyor
Tıpkı Sainsbury’s gibi FoPo besleyici toz da, kullanım süresi dolan meyvelerden faydalanıyor. Meyveler kullanım süresi dolmadan hemen önce soğutularak muhafaza ediliyor ve kurutuluyor. Bu sayede çöpe atılacak meyveler sağlıklı gıda ürününe dönüşüyor ve raf ömrü iki ay ila iki yıla kadar uzatılıyor. Toz çorbalarda, buzlu içeceklerde veya fırında pişirilen yemeklerde kullanılabiliyor. Melbourne’deki bir restoran – muhtemelen en maceracı müşteriler için – yiyecek israfını azaltmak için bir adım ileriye giderek menüsüne organik atık olarak düşünülen yiyecekler ekledi. Malzemelere yağmur suyu, deniz sebzeleri, bayat ekmek ve eti sıyrılmış kemik dahildir. Bu diziye şekli bozuk meyve ve sebze satışı yapan Fransız süpermarket Intermarché’da ekleyebiliriz.
6.Fikir – Surat şeklinde pancakeler yapan 3 boyutlu yazıcı
İster inanın ister inanmayın ama yiyen kişinin yüzünü yansıtan 3 boyutlu gıdalar yeni bir şey değil. Tüketicilerin şekline göre jelibonlar yapan Japon cafeden daha önce bahsetmiştik. Benzer şekilde tasarım şirketi Kinneir Dufort tarafından geliştirilen kişiselleştirilmiş kahvaltı sayesinde pancakelerin üzerinde kendi suratınız oluyor. Dijital kamera tüketicinin görselini yakalıyor ve sistemin imaj işlemcisi parlaklığı konturlara dönüştürüyor. Daha sonra sulu hamurun katmanları sıcak tabağa dağılıyor. Bu sayede pancake’in yüzeyinde detaylı ve karmaşık imajlar oluşuyor.
7.Fikir – Kullanıcıların restoranların ortamını gerçek zamanlı olarak kontrol etmesini sağlayan uygulama
Bir restorandaki doğru atmosfer, iyi bir yemek deneyimi için son derece önemlidir. İşte bu nedenle yemek uygulaması Dash yeni Venue Vibes özelliğini görücüye çıkarttı. Bu özellik sayesinde müşteriler yakınlarındaki restoranların atmosferini net ve gerçek zamanlı bir biçimde öğrenebiliyor. Restoranların mevcut POS sistemini kullanarak maksimum kapasitelerine göre her birinin ne kadar kalabalık olduğunu doğru bir biçimde ölçebiliyor. Uygulama aracılığıyla restoran arayan kullanıcılar yerin canlı, aktif, rahat veya sessiz olup olmadığını görebiliyor.
8.Fikir – Otel restoranındaki gezici mağaza yemek yiyenlerin yediklerini giymesini sağlıyor
Süpermarketler gibi oteller de sürekli tüketim halindedir. Yatak çarşafları her gece yıkanır ve ışıklar 7/24 açık kalır. Brooklyn’deki Wythe Hotel’de yer alan gezici mağaza, restoranda yapılan et ürünlerini deri kıyafetlere ve çantalara dönüştürüyor. Kesim tesislerindeki derileri ve yünleri kendi markası Marlow Goods’da değerlendiren Kate Huling otelin restoranında servis edilen hayvanların kürkünü, yününü ve derisini kullanıyor.
9.Fikir – Üzerine yerleştirilen malzemelere göre tarifler sunan akıllı yüzey
Hollanda merkezli Studio, farklı türdeki sebzeleri tanımak ve bu malzemelere göre tarifler sunmak için görüntü tanıma kullanan Vegetable Recognizer isimli bir sistem geliştirdi. Vegetable Recognizer her türlü yüzeye yerleştirilebilen bir projeksiyon ekranı kullanıyor. Daha sonra tepe kamerası yüzeyin üzerindeki nesneleri tanımlıyor. Sebzeleri tanımladıktan sonra, masadaki sebzelere göre önceden programlanmış tarifler listesi çıkıyor. Benzer yiyecek tanıma yazılımını kullanan June fırınları ise daha akıllıca bir çözüm sunarak içine yerleştirilen yiyecekleri otomatik programlayarak pişiriyor.
10.Fikir – Paraşütle inen sandviçler
Sipariş ettiğiniz sandviç size bir paraşüt eşliğinde ulaşsa nasıl olurdu? Bunu öğrenmek isterseniz Avustralya’nın Melbourne şehrinde yer alan Jafflechutes’ten sandviç sipariş edebilirsiniz. İş fikri hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.
0 yorum:
Yorum Gönder