Online satıcı olarak, ilk satışınızı yapmanız sembolik bir şeydir. İlk satışı tamamlamak son derece önemlidir çünkü bunun getirdiği rahatlama ve başarma duygusu iş hayatınızda bir dönüm noktası yaratabilir.
Ancak ilk satışın gözünüzü boyamasına izin vermeyin. İlk müşteriye ulaşmak bazen uzun ve zorlu olur. Bu savaşı kolayca kazanmak istiyorsanız aşağıda yer alan %100 garantili satış yollarını gözden geçirin.
İnternetten satış nasıl yapılır?
1 – Sosyal medyada sözü geçen kişilere ücretsiz numuneler gönderin
İnternet çeşitli sektörlerden ve nişlerden gelen etkili bloggerlar, gazeteciler, girişimciler ve video bloggerlarla doludur.
Birçoğunun sosyal medyada bir sürü takipçisi ve kendi internet sitelerinde sadık takipçileri vardır.
Bu tür kişilere ürününüzün ücretsiz numunelerinden göndermeniz sizi takdir etmelerini ve değerinizi arttırmalarını sağlar. Aynı zamanda internet sitelerinde veya başka platformlarda sizden bahsedebilirler.
Bunu yapmanız sadece trafiğinizi arttırmaz, aynı zamanda sektör uzmanlarından onay mührü almanızı da sağlar. Bu tip kişiler potansiyel payı takip eden ölçülebilir sonuçlar sunarlar ve ürününüzün statüsünü potansiyel müşterilerinizin gözünde yükseltirler.
2 – Blog açın
Ürününüz veya mağazanızla alakalı bir blogunuz yoksa içerik pazarlamasının sınırsız potansiyelini kaçırıyorsunuz demektir.
Ücretsiz ve değerli içerikler sunarak marka güvenilirliği oluşturursunuz ve insanları bilgilendirmiş olursunuz. Blogging arama motorlarında üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur ve sosyal medyada bir şeyler paylaşmanızı sağlar.
İşinizle alakalı içerik pazarlamasına başlamanın en etkili yolu insanların ürünleriniz ve sektörle alakalı ne tür şeyleri sorguladığını bilmenizdir. Blogunuzu kullanarak, bireysel makalelerle bu sorgulamalara cevaplar verin.
Örnek olarak, Shopify blogunun ziyaretçileri e-ticareti ve drop shipping’i öğrenmekle ilgilenir. Bu nedenle de “online satış yapılır? ” ve “drop shipping nasıl yapılır?” gibi içerikler yayınlarlar.
Buna ek olarak blogunuzu ürünlerinizle alakalı ipuçları, öğreticiler ve kaynaklar sunmak için de kullanabilirsiniz.
Düzenli aralıklarla epik içerikler oluşturursanız sosyal medya paylaşımları, arama motorları ve benzerleri aracılığıyla içerik pazarlamasının gücünü görmeye başlarsınız.
3 – E-posta listesi oluşturun
Pazarlama hedefleri için e-posta listesi oluşturmak hayati önem taşır.
Aslına bakacak olursanız, MarketingSherpa tarafından yapılan bir araştırmaya göre araştırmaya katılan pazarlamacıların %60’ı e-posta ile pazarlama sayesinde şirketleri için yatırım getirisi sağladıklarını belirtimştir. E-posta ile pazarlama programlarından tahmini olarak ne kadarlık yatırım getirisi sağladıkları sorulduğunda bütün grup %119 diye rapor etmiştir.
Önceki ve potansiyel müşterilerin e-posta adreslerine sahip olmanız bu kişilerin kişisel e-postalarına bilgiler, ürünler ve içerikler gönderebileceğiniz anlamına gelir. Facebook sayfanızda ve Twitter’da yaptığınız güncellemeler zaman dilimi farklılıkları ve diğer faktörlerden dolayı bütün takipçilerinize ulaşmanızı engelleyebilir.
E-posta listenizi oluşturmaya bugünden başlayın. “Bültenimize üye olun” gibi basit şeyler söylemek yerine teşvik veya değerli bir şeyler sunun.
4 – Bir etkinliğe sponsor olun
Bazı durumlarda, bir etkinliğe sponsor olmak mucizeler yaratır. Diğer durumlarda, zaman ve kaynak israfına neden olur. İkinciyi önlemek için araştırma yapmanız gerekiyor.
Öncelikle, sponsor olmak için doğru etkinliği tercih edin. Ürünlerinizle ilgilenecek katılımcıların olduğu etkinlikleri araştırın ve etkinliğe kaç kişinin katılacağını öğrenin.
Farklı etkinlik türlerine ilişkin bilgi sahibi olduktan sonra maliyetlerine göre sınıflandırmaya başlayın.
Bir masa kurup el ilanları dağıtacak pazarlamacılardan oluşan küçük bir grup göndermeyin. Bu etkinliğe potansiyel müşteriler katılacaksa, ilişkiler kurmak için bundan daha yaratıcı olmalısınız.
Hikayenizi anlatan en ilginç ürünlerinizden bazılarını gösterin, insanlarla konuşun ve e-posta üyelikleri ve sosyal medya takiplerine karşılık kuponlar ve ücretsiz sticker’lar gibi ödüller verin.
5 – Sektöre yön veren kişilerle görüşün
Daha önce bahsettiğimiz içerik pazarlamasının önemini hatırlayın. Epik içeriği nasıl yaratacağınıza ilişkin en önemli örnek, sektöre yön veren kişilerle görüşmektir.
Bu tür görüşmeler işe yarar çünkü kazan kazan durumu söz konusudur. Görüşülen kişi ne kadar çok şey ortaya koyarsa görüşmeyi yapan kişinin elinde o kadar çok güncel içerik olur.
Görüşme yaparken sadece görüştüğünüz kişinin hayatıyla ve kariyeriyle ilgili sorular sormayın. Aynı zamanda sektörle ilgili sorular da sorun. Bu sayede görüşme yaptığınız kişinin fanları bu kişinin kişiliğiyle ilgili bilgi alırken, diğerleri de uzman tavsiyelerinden faydalanırlar.
6 – Halkla ilişkiler faaliyetlerinden faydalanın
İlk satışınızı hızlı bir şekilde yapmak istiyorsanız halkla ilişkiler faaliyetlerinden faydalanın.
Aynı konsepte dayanan viral videolar gibi halkla ilişkiler numaralarının da markanızı büyütme potansiyeli vardır.
Yapmanız gereken medyanın dikkatini çekecek alışılmamış, şok edici, eğlenceli veya dikkat çeken şeyler hazırlamaktır.
Doğru yapılırsa, mağazanız otorite haber kaynaklarından tonlarca link alır ki bu kısa vade de trafik ve uzun vadede arama motoru optimizasyonu açısından çok iyidir.
Hiçbir şirket bunu Virgin’den daha iyi yapamadı. Virgin’in kurucusu Richard Branson gelin gibi giyindi, gazinonun çatısından atladı, zulu savaşçısı gibi davrandı, New York’daki Fifth Avenue’da tank kullandı ve balon uçurdu.
7 – AdWords’u deneyin
AdWords, online satıcıların hemen hemen her Google arama sonuçları sayfasına, YouTube videosuna ve partner internet sitesine reklamlar yerleştirdikleri Google’ın en popüler tıklama başına ödeme reklam ağıdır. Kim satışları arttıracak arama sorgularında ilk üçte yer almak istemez ki?
AdWords’un güzelliği, hızı ve kitlere ulaşmasıdır. Birkaç dakika gibi kısa bir sürede metin, görsel ve hatta video reklamları hazırlayabilir, web’deki bütün tarayıcılar tarafından görüntülenen reklam kampanyaları düzenleyebilir ve yayınlayabilirsiniz.
AdWords kampanya seçeneklerini kullanarak tetikleyici ve Google aramalarında görünecek hedeflenmiş reklamlar yaratabilirsiniz. Buna ek olarak reklamlarınız benzer anahtar kelimeleri içeren internet sitelerinde ve makalelerde de gözükecektir.
8 – Yükünüzü affiliate pazarlama ile hafifletin
Ürünlerinizi tek başınıza satmaya çalışmanız zorlu bir görevdir. Bu nedenle yükünüzü başkaları ile paylaşabilirsiniz.
Affiliate pazarlama diğer insanların ürünlerinizi pazarlamasını ve internet sitenizin trafiğinin artmasını sağlar. Karşılık olarak, çabalarından kaynaklanan herhangi bir satıştan yüzde alırlar.
Örneğin bir internet sitesi sahibi internet sitenizde satılan mavi bir hırkanın affiliate linkini paylaşabilir. Bu sitenin ziyaretçilerinden biri linki tıklarsa ve mavi hırkayı alırsa siz affiliate olarak satış yapmış olursunuz ve internet sitesi sahibi de bu satıştan belirli bir yüzde alır.
Affiliate pazarlama programlarının başarısı sattığınız ürünün türüne ve aynı zamanda affiliate ortağınıza vereceğiniz komisyon yüzdesine göre değişir.
9 – Diğer satıcılara toptan satış yapın
Tüketicilere satış yapmak iyidir ancak diğer satıcılara toptan satış yapmanın da yanlış bir tarafı yoktur.
Toptan satış yapmanın en önemli avantajlarından biri nakit akışını ciddi anlamda arttırmasıdır. Daha iyi bir kar marjıyla satış yapabilirsiniz ancak ürünleri miktarına göre değiştirebilirsiniz.
Buna ek olarak, kendi ürünlerinizi satıyorsanız diğer şirketlerin ve yetkili satıcıların sizin için ürünlerinizi pazarlamasını, ürünlerinizle ilgili haberler yaymalarını sağlayabilirsiniz. Başka bir ifadeyle, toptan satış yapmak tüketici satışlarınızı dolaylı yoldan arttırır.
10 – Basın bülteni yayınlayın
Yeni online mağazaların birçoğu medyanın dikkatini çekmek için basın bülteni yayınlar ancak başarısız olurlar.
Dağıttığınız basın bülteninin her bir medya kaynağı tarafından görmezden gelinmesinin moral bozucu olduğunun ve kaynak israfı olduğunu söylemeye gerek yok.
Dikkat çekmenin sırrı basittir. Kötü bir basın bülteni yayınlamamak.
Her şeyden önce, içeriğinizin haber niteliği taşıdığından emin olun. Halka okunmaya değer, gerçekten ilginç bir şeyler vermediğiniz sürece kitlesel tepki beklemeyin. Ayrıca basın bültenin monotonluktan uzak, kısa ve profesyonel olması gerektiğini de unutmayın.
11 – İstatistiklere önem verin
İnternet sitesi analizlerini incelemek ve bu analizlere göre hareket etmek çok önemlidir. Girişten çıkışa kadar her internet sitesi ziyaretçisinin davranışı, neden satış yaptığınızı ve daha da önemlisi neden satış yapamadığınızı anlamanıza yardımcı olur.
İnternet sitenizin istatistikleri hangi web sayfalarına girdikleri, belirli sayfalarda ne kadar zaman geçirdikleri ve siteden çıkmak için hangi rotayı izledikleri de dahil müşterilerinizin internet sitenizde ne yaptığını anlamanıza yardımcı olur. Zaman zaman, bazı araçlar ilave bilgiler verir. Örneğin ziyaretçilerin sitenizi ne kadar sıklıkta ziyaret ettiği gibi.
Bu pahalıya patlamayacaktır. Google Analytics tamamen ücretsiz bir hizmettir ve trafiğinizi çeşitli şekillerde ölçmenizi sağlar.
Online mağazanızı açtıktan ve ilk satışınız için savaştıktan sonra Google Analytics’de trafiğinizi analiz etmek için zaman harcamanız çok önemlidir. Neler öğrenebileceğinizi asla bilemezsiniz.
12 – Anket yapın
Tüketicilerin ortak noktalarını ve arzularınızı öğrenmeniz ileriye yönelik doğru adımlar atmanıza yardımcı olur.
Tüketici anketleri dürüst geribildirimler almak için en ideal araçtır. Arkadaşlarınızın ve ailenizin aksine tüketiciler duygularınızı incitmekten çekinmezler.
Kendi anketinizi yürütmek için online anketler yapabileceğiniz Survey Monkey ve Qualaroo gibi online uygulamalardan faydalanın.
13 – Forumlar üzerinden ağlar kurun
Online tartışma forumları sektöre ilişkin ipuçları ve tavsiyeler vermek, soruları yanıtlamak ve bir veya iki müşteriye ulaşmak için harika yerlerdir.
Nişinizle doğrudan alakalı forumları bulmak için Google’ı kullanın. Markanızın veya ürünlerinizin tanıtımını yaparken forum kurallarını çiğnemediğinizden emin olun. Forumun sınırlarını ve kısıtlamalarını bilin ve bunlara bağlı kalın. Kurallar çerçevesinde markanızın tanıtımını yapmak için forum avatarınızı, imzanızı ve profil sayfanızı kullanın.
Tanıtım yapmak ve yayın yapmak için can atıyor olabilirsiniz ancak profesyonel olmanız gerektiğini unutmayın. Hiçbir forum sürekli olarak promosyon yapılmasını veya linkler yayınlanmasını tolere etmez. Ayrıca bu şekilde davranmanız diğer forum kullanıcılarının gözünde markanızın zarar görmesine neden olur. Faaliyetinizin insanlar tarafından dikkat çekmesi için yeterli sayıda yayın yapın.
14 – Kartel oluşturun
Bazen biraz destek almak iyidir. Küçük bir online kartel sadece bir numaradır.
Tamamlayıcı ( rakip değil ) tedarikçiler grubu bulun ve birbirinizi desteklemek ve birbirinizin reklamını yapmak konusunda anlaşın. Bu çeşitli şekillerde ilgi çekmenin en zekice ve basit yoludur.
Örneğin online giyim mağazanız varsa mücevher ve ayakkabı satıcıları ideal kartel adayları olabilir. İşbirliği yapacağınız mağazalarla çapraz tanıtım yapabilecek ve tavsiyeler paylaşabilecek kadar benzer olmalısınız ancak çıkar çatışmasına neden olacak kadar da benzememelisiniz.
Tamamen özel bir kurulum olabilir, bir şeyleri küçük tutabilirsiniz veya destekleyici bir online satıcıları topluluğu oluşturmak için online kartelinizi genişletebilirsiniz.
15 – Doğru ilişkiler kurun
Neyi bildiğiniz değil, kimi tanıdığınız önemlidir. Hem online hem de offline olarak doğru ilişkiler kurmanız başarılı olmanıza yardımcı olur.
Ne tür bir ürün sattığınızın veya hangi sektörde olduğunuzun bir önemi yok, benzer işler yapan kişiler her zaman vardır ve onlarla iyi ilişkiler kurmanız gerekir.
Diğerleriyle ilişki kurarken önemli olan doğrudan rakiplerinizle değil müttefiklerinizle yakınlaşmanızdır.
Örneğin bulunduğunuz sektöre odaklanan tedarikçiler, bloglar ve internet siteleri idealdir çünkü üzerinize basmadan tüketicilerle ilgili geri bildirimler verirler ve indirimler sunarlar.
16 – Yarışma düzenleyin veya eşantiyonlar verin
Herkes bedava şeyleri sever ve satış yapmaya çalışırken güven oluşturmak istiyorsanız yarışmalar veya eşantiyonlar bunu yapmanıza yardımcı olur.
Yarışmalar ve eşantiyonlar hem trafiğinizi arttırır hem de müşterilerinize güvenilir bir marka olduğunuzu ve işinizi ciddiye aldığınızı göstermenize yardımcı olur.
Büyük başlamak zorunda olmadığınızı unutmamanız önemlidir. Örneğin Facebook sayfanız üzerinden bir yarışma düzenleyebilirsiniz.
Bu tür bir yarışmayı düzenlemenin hiçbir maliyeti yoktur ve her şeyi bir araya getirmeniz sadece birkaç dakikanızı alır.
ViralSweep ve Gleam gibi online hizmetler bu tür yarışmalar düzenlemenize, bir şeyleri kolay ve profesyonelce halletmenize yardımcı olur.
17 – Twitter üzerinden tweet atmaya başlayın
Twitter’ın olağanüstü basitliği Twitter’ı hedef pazarınız ile iletişim kurmanın en etkili yollarından biri haline getirir. Potansiyel müşteriler bulmanın en iyi yolu sektörle alakalı sorular soran kişileri proaktif bir biçimde aramaktır ve bu kişilere faydalı bir biçimde ulaşmaktır.
Olay ürünlerinizden bahsetmek değildir, yardımcı olmaktır. Tavsiyeler ve bilgiler verin. Örneğin Wine Library’nin sahibi Gary Vaynerchuk “Chardonnay” kelimesini Twitter’da aratmıştır ve bu kelimeyle ilgili sorular soran insanlar bulmuştur. Yaptığı tek şey tavsiye vermek olmuştur.
Sonuç olarak insanlar yardımdan dolayı minnettar olmuştur ve kim olduğunu ve ne iş yaptığını öğrenmek istemişlerdir. Bu satış rakamlarınızı artıracak Twitter stratejilerinden sadece bir tanesidir.
18 – LinkedIn üzerinden bağlantılar kurun
LinkedIn internetin iş hanıdır. LinkedIn’de her türden profesyoneller ve uzmanlar bulabilirsiniz, yeteneklerini görebilirsiniz ve diğerleri ile bağlantı kurabilirsiniz.
E-ticaret iş profilinizi yarattıktan sonra kendiniz içinde profil açın. LinkedIn aracılığı ile doğrudan satışlar yapamayabilirsiniz ancak diğer şirketler, tedarikçiler, ilgili internet siteleri ve daha fazlası ile temaslar sağlayabilirsiniz.
LinkedIn grupları da sektördeki diğer işletme sahipleri ile temas kurmanın etkili yollarından biridir. Sorular sormanızı ve diğer üyeler ile sohbet etmenizi sağlayan belirli nişler için kurulmuş umumi ve özel gruplar vardır.
19 – Pinterest, Instagram ve Vine aracılığıyla görsel olun
Olay sosyal medya aracılığı ile kişiliği ve yaratıcılığı sergilemek olduğunda bu üç büyük görsel platform en iyileridir.
Pinterest, Instagram ve yakın zamanda çıkan Vine farklı bir yaklaşımla tüketicilerle ilişkiler kurmanızı sağlar.
Bu platformlar işinizle ilgili yaratıcılığınızı ve tutkunuzu sergilemek için harika yerlerdir. Ürünlerinizin resmini çekin, üretim sürecinin videolarını çekin ve görsellerle hikaye anlatın. Mümkünse her zaman güzelliği hedefleyin. İnsanlar güzel olan şeyleri severler.
20 – Facebook’u unutmayın
Facebook hala en etkin sosyal medya güç merkezlerinden biridir.
Ailenizle, arkadaşlarınızla ve ürünleriniz hakkında konuşabileceğiniz kişilerle ve yakınlarınızla sıkı ilişkiler kurarak Facebook profilinizi ve işletme sayfanızı geliştirin. Durum güncellemeleri yaparken yaratıcı olun ve nişinizle alakalı gruplarlarla ve fan sayfalarıyla etkileşimde bulunun.
Facebook reklamlarını da aklınızda bulundurmanız önemlidir. AdWords’de olduğu gibi satışlar yapmak, beğeniler almak ve markanızı tanıtmak için hedeflenmiş kampanyalar yaratabilirsiniz.
21 – Karşılaştırmalı alışveriş motorlarında rakiplerinizi yenin
Hepsi olmasa bile tüketicilerin birçoğu alışveriş yapmadan önce karşılaştırmalı alışveriş motorlarını ziyaret ederler.
Örneğin The Find, Google Shopping ve Nextag binlerce ürünün ve mağazanın eş zamanlı olarak karşılaştırıldığı popüler motorlardır.
Fark edilmek için her motorun kuralına göre oynamalısınız, fiyat açısından rekabet etmelisiniz ve hangi motorların en iyi yatırım getirisini sağlayacağını ve sizin için uygun olduğunu deneyimlemek için beklemede kalmalısınız.
22 – İnfografik yaratın
İnfografik bilgi grafiğidir veya olguların ve istatistiklerin görsel sunumudur.
Hazırlamak kolay olmasa bile infografikler, olay sosyal paylaşımlar ve arama motoru trafiği olduğundan altın niteliğindedir.
23 – Mağazanızı tasarlayın
İlk izlenimler her şeydir ve olay internetten satış olduğunda ilk izlenimler ağırlıklı olarak web tasarımına bağlıdır.
Ziyaretçilerin çok fazla geçiş yapmadan veya araştırmadan markanıza ve ürünlerinize ulaşabilmesi gerekir. Dahası, katalogunuzda gezinmek kolay olmalıdır, aksi halde zevkli olmaz.
Ayrıca mağazanızın mobil cihazlarla uyumlu olması da gerekir. Yakın zamanda yapılan bir çalışmaya göre bütün online alışverişlerin %55’i mobil araçlar aracılığıyla yapılırken %45’i dizüstü veya masaüstü bilgisayarla yapılmaktadır.
24 – Gezici mağazanız olsun
Mağazanız online olduğu için online kalmak zorundasınız diye bir şey yoktur. Gezici mağaza online varlığınızı güçlendirmenize yardımcı olacaktır.
Geleneksel mağazaların aksine gezici mağazaların finansal yükü daha hafiftir.
Fiziki mağazaların birçoğu gibi gezici mağazalar içinde lokasyon çok önemlidir. Gezici mağazanızı pazarlarda, sanat fuarlarında, alışveriş merkezlerinde, galerilerde ve insanların bir arada olduğu diğer yerlerde açabilirsiniz. Net bir şekilde görünen ve hedef kitlenizin gezindiği bir yer olduğundan emin olun.
Gezici mağaza offline pazarlama noktası olarak da kullanılabilir. Gezici mağazanızı online mağazanızda kullanılabilecek kuponları dağıtmak ve e-posta üyelikleri ve sosyal medya takipçileri toplamak için kullanabilirsiniz.
Her şey sizin elinizde. Yukarıda yer alan 24 strateji internetten satış yapmanın en etkili yollarıdır.
0 yorum:
Yorum Gönder