Bu apaçık ortada: insanlar fast food seviyor. McDonald’s ve Burger King gibi global fast food restoran zincirleri bütün dünyaya yayılmıştır. Ancak fast food sektöründe de zorluklar yaşanmaktadır. Gıda maliyetlerinden, ekonomik durgunluğa ve sağlıkla ilgili değişen algıya kadar birçok fast food bayiliği biraz da olsa baskı hissetmeye başlamıştır.
Fast food sektörü bu zorluklardan kaçmak yerine yeni uygulamalara adapte olmakta ve yeni ürünler sunmaktadır. Modern toplum sürekli meşgul ve günün herhangi bir saatinde ayaküstü bir şeyler atıştırmaya ihtiyaç duyuyor. Burgerler ve pizza gibi ürünlere olan geleneksel talep devam etse de sağlıklı ve eşsiz olan ürünlere olan talep de artmaktadır.
Fast food sektörü analizi
Hızlı yemek yenen ve hızlı servis yapılan restoranlar olarak bilinen fast food sektörü insanlara son derece lezzetli ürünler sunmaktadır. Fast food bayiliklerinin modern sisteminin 1930’ların ortasında Howard Johnson’ın faaliyetlerini geliştirmek için bir arkadaşına ikinci yerini verdiğinde başladığına inanılmaktadır. Peki nasıl ilerledi? Arabalar sıradan hale geldiğinden arabaya servis konsepti büyük bir patlama yaşadı. “Fast Food” 1951 yılında sözlüğe girdi ve şu anda büyük fast food şirketleri 100’ün üzerinde ülkeye bayilik vermektedir. Bu şirketlerin 1970 yılında 6 milyar dolar olan gelirleri geçen sene 160 milyar dolara yükselmiştir.
” Türkiye’de fast food sektörü 10 milyona yakın müşteri kitlesiyle ve yıllık %20’ye yaklaşan büyüme rakamıyla iş kurulacak en cazip sektörlerin başında gelmektedir. “
Fast food bayileri yüksek hacimli, düşük maliyetli ve yüksek randımanlı ürünlere odaklanmaktadır. Çoğu zaman yiyecekler önceden ısıtılmış veya önceden pişirilmiştir olur ve hızlı bir şekilde sunulurlar. Stantlar, kiosklar veya oturmalı yerler için yiyecekler standart hale getirilmiştir ve merkezi yerlerden sevk edilirler. Tüketiciler her noktadaki yiyeceklere aşina olmaktan keyif alırlar ve menüler ve pazarlama her noktada aynıdır.
Ters giden ne?
Son yıllarda fast food sektöründe kar marjlarına baskı yapan zorluklar var. Sektör bu zorluklara karşı koymak için direnç gösteriyor ve bazı oyuncular bunu diğerlerine göre daha iyi yapıyor.
Fast food restoranları son on yıldır sunulan yiyeceklerin kalitesine odaklanıyor. Hazırlık aşamasında oldukça işlem gören bu gıdaların birçoğu çok yağlıdır ve kilo alımına neden olurlar. Fast Food Nation gibi popüler kitaplar ve Super Size Me( Şişmanlat beni ) gibi belgeseller fast foodların sağlığa olan olumsuz etkilerine karşı halkın bilinçlenmesini sağlamıştır. Şu anda fast food şirketleri sağlıklı ürünlere adapte olarak buna cevap veriyor ancak basında çıkan kötü haberlerin etkisi endüstriyi etkilemeye devam ediyor.
Yükselen gıda fiyatları fast food bayiliklerinin birçoğunu ciddi anlamda zor duruma sokuyor. Yiyecek ve içecek girdileri maliyetlerin yaklaşık olarak %33’ünü oluşturduğundan çiftlik hayvanı, mısır, buğday ve daha fazlasının yüksek fiyatlı olması marjları ciddi anlamda azaltmaya başladı. Rekabetin bu kadar yoğun olduğu bir alanda müşterileri fiyat konusunda zorlamak imkansız olduğundan kar marjları genelde %15-20 civarında oluyor.
Fast food’un ekonomik gerilemeden büyük ölçüde etkilenmeyecek endüstrilerden biri olarak düşünülürdü ve doğrusu endüstri diğer zorunlu olmayan harcamalı sektörler kadar sıkıntı çekmedi. Aslına bakacak olursanız tüketici ziyaretlerinde biraz artış oldu. Ancak bütün olarak bakıldığında durgunluk harcamalara zarar verdi ve tüketiciler her ziyarette daha az harcama yaptı. Fast food bayilikleri bunun üstesinden geldi ancak hala az da olsa sıkıntı var.
Pazar doygunluğu da günümüz fast food endüstrisini etkileyen sorunlardan biridir. Hemen hemen her şehirde McDonald bayiliği vardır ve bir sürü de rakip vardır. Benzer ürünler satan rakiplerin sayısı arttıkça her noktaya düşen tüketici sayısı azalmaktadır. Fast food restoranları pazar payını hızla kaybetmektedir.
Bundan sonra ne olacak?
Meşgul vatandaşlar hala hızlı öğün seçeneğine ihtiyaç duyuyor ve fast food restoranları bu tür zorluklarla büyük bir keyifle mücadele ediyor. Bazı fast food restoranları taze veya organik ürünlere odaklanmaya başladı. Salatalar veya sağlıklı dürümler sunan bayiliklerden düşük kalorili seçenekler sunan geleneksel burger bayiliklerine kadar bir sürü fast food şirketi tüketicilere daha iyi seçenekler sunmaktadır.
Fast food bayilikleri McCafe gibi kahve girişimleri sunarak ürün yelpazelerini genişletmeye de odaklanmıştır. Startbucks ile rekabet etmeyi planlayan McDonalds müşterileri kahve ile cezbederek yiyecek almalarını da umuyor. Bayiliklerin birçoğu kahvaltı ve ikindi gibi yemek zamanlarını da hesaba katarak büyüme fırsatları yakalamayı hedefliyor.
Fast food sektörü hala büyük ve çeşitli bir endüstridir. Zorluklara inovasyon ile cevap verilirse ve fast food bayilikleri yeni teklifler, fiyatlar ve stratejiler sunarsa tüketicileri cezbedebilir. Geleneksel olmayan fast food bayilikleri ortaya çıkıyor ve ilgi çekiyor ve daha fazla yaratıcılık her zaman hoş karşılanıyor. Tüketiciler hızlı ve sağlıklı yemenin yeni yollarını arıyor. Ve endüstri evrim geçirmeye devam ettikçe ve ekonomi güçlenmeye devam ettikçe fast food bayilik karlılığı da büyümeye devam edecek.
İşte sizler için araştırdığımız en karlı bayilik veren fast food firmaları:
Burger bayiliği veren firmalar
Burgen King bayilik şartları için tıklayınız.
McDonalds bayilik şartları için tıklayınız.
Kfc bayilik şartları için tıklayınız.
Subway bayilik şartları için tıklayınız.
Arby’s bayilik şartları için tıklayınız.
Popeyes bayilik şartları için tıklayınız.
Pizza bayiliği veren firmalar
Dominos Pizza bayilik şartları için tıklayınız.
Pizza Hut bayilik şartları için tıklayınız.
Pizza Pizza bayilik şartları için tıklayınız.
Little Ceasers bayilik şartları için tıklayınız.
Yeni fast food bayilikleri
Krep bayiliği için tıklayınız.
Çubukta patates bayiliği için tıklayınız.
Dunkin’ Donuts bayiliği için tıklayınız.
Bayilik alarak kendi işini kurmak isteyen girişimcilere özel en çok kazandıran bayilik veren firmaları ve şartlarını araştırmaya devam edeceğiz.
0 yorum:
Yorum Gönder