8 Ağustos 2015 Cumartesi


  Bayilik almayı düşünüyorsanız, var olan bayiler bu işin sizin için uygun olup olmadığını anlamanıza yardımcı olacaktır.
-Doğrulama sürecinde diğer bayi sahipleri ile konuşmanın bir sürü avantajı vardır.
-Bayi sahipleriyle konuşmanın avantajlarından bazıları şunlardır:



 Bayi sahipleriyle konuşmanın avantajları

  • Bu işi her gün yapan bayi sahiplerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
  • Her gün ne yapacağınıza ilişkin doğru sorular sorabilirsiniz. Nefret edeceğiniz bir işi yapmak yapacağınız en kötü şeydir. Bunu söylemek aptalca gelebilir ancak yaptıkları işten nefret ettikleri için başarısız olan bir sürü bayi sahibi vardır. Sevmediğiniz bir işi yapmanız başarısız olmanıza veya bireysel olarak mutsuz olmanıza neden olur.
  • Bayinin farklı coğrafik bölgelerde başarılı olduğunu ancak sadece bir pazarda başarısız olduğunu fark edebilirsiniz. Belirtmekte fayda var ki bayilik modeli ülkenin her bölgesinde başarılı olacak diye bir şey yoktur.
  • Diğer bayi sahipleri ile konuşmanız belirli bir bayi modelinin gerçek finansal gerekliliklerin neler olduğunu daha iyi anlamanıza yardımcı olur. Ticari başarısızlığın başlıca nedeni sermaye eksikliğidir ve diğer bayi sahipleri ile konuşarak açılışın gerçek maliyetini daha net bir şekilde öğrenebilirsiniz.
  • Ülke genelindeki diğer bayi sahipleri ile konuşarak ne kadar gelir elde edebileceğinizi öğrenebilir ve bu gelirin finansal gerekliliklerinizi karşılayıp karşılamayacağından emin olabilirsiniz. İşte bu nedenlerle mümkün olduğunca çok bayi sahibi ile konuşmanız çok önemlidir. Gelir gereksinimlerini planlarken bayi sahiplerinin %20’sini değil bütün bayi sahiplerinin ortalamasını aldığınızdan emin olmalısınız.
  En iyi kararı verebilmek için hedefiniz mümkün olduğunca çok bayi sahibini aramak olmalıdır. Diğer bayi sahiplerini aramadan önce bayilik veren şirketin onayını beklemeniz önemlidir. Unutmayın ki  bayilik veren firma da sizi en uygun bayileriyle görüştürmek isteyebilir. Bayilik veren şirketten önce hareket etmeniz protokolü takip etmediğinizi gösterir ve böylece sistemi takip etmeyeceğinize dair yanlış bir izlenim bırakırsınız.
  Öncelikle ulaşacağınız bütün bayi sahiplerini bir excel sayfasına kaydedin. Aramalar yapmadan önce, kendinizden bahsettiğiniz kısa bir e-posta hazırlayın ve bayilere gönderin. 2 gün sonra da telefon ile  arama yapın. Aramalar yapmaya başladıkça işletme sahiplerinin meşgul olduğunu anlayacaksınız ve bu yüzden bayileri birçok kez aramanız gerekebilir. Bu telefon konuşmaları esnasında iyi ilişkiler kurabileceğinizi aklınızdan çıkarmayın. Yüksek maliyetli bir bayilik alacaksanız mümkün olduğunca çok bayi sahibine ulaşmanız gerekir. Sabırlı olmak bayilik alma sürecinde sizin en önemli yardımcınız olacaktır.
bayilik-stratejileri

Bayilik alırken bayi sahiplerine sorulması gereken 20 soru

1 – Kaç senedir bu iştesiniz? Bayi sahibi olmadan önce ne yapıyordunuz?
2 – Bayilik veren şirket ne tür hizmetler veya ürünler sunuyor?
3 – Bayi olarak sıradan bir gününüz nasıl geçiyor?
4 – Bayi olduktan sonra hayatınızda ne tür farklılıklar oldu?
5 – Bir günde ve bir haftada kaç saat çalışıyorsunuz? Kurulduğunuzdaki gibi mi ve işte olmadığınız zamanlarda kendinizi rahat hissediyor musunuz?
6 – Bu bayiliği almanın en iyi tarafı ne?
7 – Bu tarz bir bayilik almanın en zor tarafı ne? ( devamında gelecek soruları özenli bir şekilde hazırladığınızdan emin olun )
8 – Yatırımınız ne kadar sürede geri döndü? ( aynı zamanda buna bireysel maaşında dahil olup olmadığını doğrulatın )
9 – Bayilik veren şirket ortalama 1, 3 ve 5 yılda ne kadarlık gelir bekliyor?
10 – 3 sene sonraki kar marjları ne kadar? ( bu soruları sormaktan çekinmeyin. Unutmayın ki bir zamanlar onlar da sizin yerinizdeydi ve benzer soruları sordular )
11 – Bayiyi açmak için ne kadar harcamam gerekiyor? Bayiliği veren şirketin öngördüğü başlangıç maliyetleri doğru mu?
12 – Bayilerin ortak sorunları nelerdir?
13 – Şirketin verdiği eğitim nasıldı? Açılış için sizi hazırladılar mı? Devamında ne tür eğitimler ve destekler veriliyor?
14 – Eğitimde öğretilmeyen kendi kendinize öğrendiğiniz neler var?
15 – Bayilik desteği nasıl?
16 – Bayinizle alakalı problemler olduğunda veya desteğe ihtiyacınız olduğunda şirketle nasıl işbirliği yapıyorsunuz?
17 – Açılış esnasında haberdar olmadığınız giderler oldu mu? Bayilik işletme hakları ve diğer giderler sabit mi yoksa sürekli olarak artıyor mu?
18 – Pazarlama ve reklam faaliyetler için ne kadar harcıyorsunuz?
19 – Tekrardan aynı bayiliği alır mısınız yoksa başka bir seçenek mi düşünürsünüz? Neden?
20 – Sizce bu bayiliği almalı mıyım yoksa farklı bir iş türünü mü dikkate almalıyım? Görüşmeyi bitirmeden önce bana verebileceğiniz herhangi bir tavsiye var mı?
Şunu unutmayın ki: “Başarılı insanlar daha iyi sorular sorarlar ve sonuç olarak daha iyi yanıtlar alırlar”.

0 yorum:

Yorum Gönder

sayyac

Bizi Takip Edin

Sayfalar

Popüler Yayınlar

Yayınlar

Powered by İşsiz Fikirler. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Moderatörler

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *